nurkowanie Egipt – Hurghada

nurkowanie Egipt

Jako, że od pewnego czasu nurkowanie stało się nieodzownym elementem naszego szeroko pojętego wypoczynku, to nasze kroki kierują się w stronę Egiptu i przepięknych raf koralowych Morza Czerwonego, nurkowanie Egipt. Celem tegorocznychurghada_nurkowanie1.jpgh wyjazdów stała się Hurghada, a dokładniej wizyta w Colona Diving Center. W tym roku Victoria Travel organizowała nam dwa wyjazdy, wiosenno-wielkanocny oraz długie prawie miesięczne letnie lenistwo i jak zawsze wszystko było wzorowo przygotowane.

Nie możemy wyświetlić tej galerii.

Wielkanoc spędziliśmy w hotelu Sea Gull, położonym w chyba najbardziej atrakcyjnej części miasta nazywanej Sekkalla, to centrum Hurghady, pełne sklepów, barów, restauracji. Sea Gull’a odwiedziliśmy już po raz kolejny, bo poza doskonałą lokalizacją oferuje wysoki standard i przepiękną plażę, jest to chyba najlepszy hotel położony w starej części miasta.

Hurghada to sympatyczne miasto, ale najważniejszym elementem wakacji jest przecież nurkowanie, a jest co oglądać pod wodą. Być w Egipcie i nie zanurkować z polskim trio (Alicją, Dorotą i Bartkiem) z Colony to grzech straszliwy, a ponieważ baza ta ma bardzo fajne łodzie, kompetentny personel, pływa w ciekawe miejsca, a oprócz tego oferuje bardzo atrakcyjne warunki finansowe, to wybór z kim nurkować okazuje się bardzo prosty.

nurkowanie_hurghada4.jpgWiększość z nurkowań zrobiliśmy z Alicją, przemiłą przewodniczką, która zaraziła nas pasją poszukiwania zamieszkujących rafę przedstawicieli nagoskrzelnych, w dziedzinie których to posiada pewnie co najmniej 30 stopień specjalizacji 🙂 W jej towarzystwie obejrzeliśmy większość z raf leżących w pobliżu Hurghady, w tym te naszym zdaniem najpiękniejsze: Gorgonia Garden – gdzie można zobaczyć niesamowite, ogromne krzaki gorgonii, Shabrur Umm Gammar – przepiękne rafa, a doznania potęgowało to że byliśmy tam całkiem sami, co pozwalało w pełni podziwiać uroki tego miejsca, Sabina Garden – najpiękniejsza zdaniem Madzi rafa Morza Czerwonego i Banna Reef, na której pod koniec nurkowania spotkała nas niespodzianka w postaci samotnego delfina, który postanowił pobawić się trochę w naszym towarzystwie – czym spowodował zniecierpliwienie Alicji, ponieważ solidarnie odmówiliśmy wejścia na łódkę dopóki ten sympatyczny ssak był w pobliżu.

nurkowanie_hurghada1.jpgJednym z fajniejszych sposobów zwiedzania podwodnego świata jest nurkowanie z użyciem skuterów, oczywiście w towarzystwie Bartka – wielkiego fana tych maszyn. Pływanie ze skuterem pozwala na pokonanie większych odległości oraz przedłużenie czasu pobytu pod wodą, a co za tym idzie na zobaczenie jeszcze więcej ciekawych rzeczy.

Kolejny dzień to wyprawa na wraki leżące opodal Abu Nuhas, w planie jest XIX wieczny paro żaglowiec Carnatic i całkiem współczesny frachtowiec nurkowanie_hurghada5.jpgGiannis D. W związku dużą odległością, jaką mamy do pokonania wypływamy bardzo wcześnie rano, albo inaczej w środku nocy, wschód słońca zastaje nas godzinę po odbiciu od przystani 🙂 Oba wraki położone są dosyć płytko, nie głębiej jak 30 m, w pobliżu rafy na której dokonały swojego żywota.

nurkowanie_hurghada2.jpgGiannis D przełamany na pół prezentuje się bardzo okazale, jest znacznie większy niż przypuszczaliśmy, maszty części rufowej niemal sięgają powierzchni, widać że to dosyć „świeży” wrak i jeszcze przyroda nie całkiem nim zawładnęła.

Zupełnie inaczej jest w przypadku Carnatica, który spoczywa pod wodą już od 150 lat. Tutaj zdecydowanie widać jak wrak przemienia się w sztuczną rafę, statek leżąc na lewej burcie sprawia niesamowite nurkowanie_hurghada3.jpgwrażenie, a w środku nadal można zobaczyć bardzo dobrze zachowane butelki po winie, którego transport miał na pokładzie w dniu zatonięcia. Obydwa nurkowania na Abu Nuhas były bardzo proste technicznie (to pewnie zasługa naszego Boskiego Przewodnika – Alicji) i można je polecić nawet początkującym nurkom.

W czasie wyjazdów turystycznych warto znać miejsca gdzie można dobrze zjeść, dzięki długiemu czasowi spędzonemu w Hurghadzie, a przede wszystkim dzięki naszym lokalnie zamieszkującym znajomym poznaliśmy ich sporo, ale szczególnie polecamy cztery z nich: Bulls położony niedaleko hotelu Marriot serwujący przepyszne steki, włoska knajpka DaNani, w której można zjeść świetne makarony i rewelacyjną pizze, Heaven Bistro znajdujące się w pobliżu nowej Mariny – lokal specjalizujący się w kuchni europejskiej – zwalająca z nóg węgierska zupa gulaszowa i sałatki oraz świeżutkie grillowane hamburgery no i oczywiście specjalność szefowej – shake’i ze świeżych owoców. Nieco odmiennym lokalem jest Felefella (pol. Gołębnik), w której można spróbować wyśmienicie przyrządzonych lokalnych specjałów, już sam Egiptian Starter zaspokaja wymagania wielu smakoszy, a to jak sama nazwa wskazuje dopiero wstęp do uczty.

hurghada_nurkowanie17.jpgNiestety, wakacje się skończyły i trzeba wrócić do rzeczywistości, a ja już nie mogę się doczekać kiedy znowu zadzwonię do Viki i powiem – Chcemy jechać do …. Załatwisz to? Ale do następnego urlopu jeszcze dużo czasu więc jedyne co pozostaje to powspominać 🙁

Marcin Buslajew

Tagi strony: , , , ,

Zobacz także najnowsze oferty naszych wyjazdów nurkowych: