wakacje Kuba – dzień 8 dolina Vinales

dolina-vinales1.jpgwakacje Kuba

Dzień 8 – 10 marca – dolina Vinales, relacja z wyjazdu – wakacje Kuba.

Po śniadaniu wybraliśmy się na wycieczkę do prowincji Pinal del Rio – najstarszej geologicznie części wyspy, z pięknymi lasami piniowymi. Po drodze nasza przemiła kubańska przewodniczka Monica opowiadała o historii i aktualnym życiu na Kubie. Mieliśmy szanse zadać nawet najtrudniejsze pytania, w tym konkursie wygrał Mirek. Monica zgrabnie odpowiadała na nie, na te najtrudniejsze zdarzało jej się odpowiedzieć jedynie uśmiechem.

Prowincja Pinal del Rio jest słynna z plantacji tytoniu. Odwiedziliśmy fabrykę cygar, gdzie zapoznaliśmy się szczegółowo ze tradycyjną metodą produkcji cygar. Niestety nie można robić zdjęć w fabryce, aby nie wykraść narodowego przepisu na produkcję cygar.

Nie możemy wyświetlić tej galerii.

Następnie udaliśmy się do doliny Vinales, która w 1999 roku została wpisana na listę UNESCO. Po przejściu pierwszej groty zostaliśmy powitani tańcem niewolników. W restauracji w otoczeniu Mogotes zjedliśmy lunch na świeżym powietrzu.

Następnie udaliśmy się na przejażdżkę łodzią podziemną rzeką w indiańskiej jaskini – Cueva del Indio, w której ukrywali się zbiegli niewolnicy. Przewodnik pokazywał nam liczne nawisy skalne, które przy odrobinie wyobraźni zamieniają się w krokodyla, czy też twarz wojownika.

Na koniec zobaczyliśmy malowidło Mural de la Prehistoria autorstwa Leovigilda Gonzaleza ucznia meksykańskiego artysty Diego Rivery. Malowidło zostało wykonane na Mogocie w 1961 roku na zlecenie Fidela Castro. Obrazuje ono ewolucję człowieka aż do ostatniego ogniwa rozwoju, jakim jest człowiek socjalizmu. Uprzedzałam uczestników, że moim zdaniem to straszny kicz i niestety większość otwarcie przyznała mi rację.

W drodze powrotnej odwiedziliśmy plantację tytoniu.

Nie możemy wyświetlić tej galerii.